Kaupan ehdot

Osapuolet

Kauppias (myöhemmin "palveluntuottaja")

Karhuntassut M&S
puh. +358 40 0751071
info@karhuntassut.fi
Y-tunnus: 2971731-2

Asiakas

Asiakas sitoutuu noudattamaan näitä sekä kauppiaskohtaisia ehtoja ostaessaan tuotteita ja palveluja Karhuntassut M&S Internet-palveluissa.

Tilaaminen

Yleiset ehdot

  • Verkkopalvelussa esitetyt hinnat ovat arvonlisäverollisia.

  • Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yritysasiakkaille.

  • Pidätämme oikeudet hintojen muutoksiin.

  • Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta.

  • Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Varausehdot

Näitä ehtoja sovelletaan varattaviin palveluihin.

Varaaminen

  • Asiakas vastaa siitä että hän tutustuu palvelun kuvaukseen ja ohjeistuksiin sekä varaukseen liittyviin ehtoihin.

  • Asiakkaan tekemä varaus on sitova siinä yhteydessä, kun tilaus-/maksuvahvistus on lähetetty asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.

  • Asiakas maksaa varauksen valitsemansa maksutavan mukaisesti noudattaen maksutavan mukaisia ehtoja.

  • Varausjärjestelmä lähettää tilaus-/maksuvahvistuksen asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.

  • Palveluntuottaja ei vastaa epäonnistuneesta varauksesta vaan asiakkaan tulee viipymättä olla yhteydessä Palveluntuottajaan tilanteen korjaamiseksi.

  • Palveluntuottaja ei anna takuuta siitä, että palvelu on tässä tilanteessa yhä vapaa.

  • Mikäli palvelu ei ole vapaa, rahat palautetaan tai tilalle tarjotaan mahdollisuuksien mukaan toista vapaata aikaa.

Peruutukset ja muutokset

  • Peruutus-/siirtoajankohta on se, jona Palveluntuottaja on saanut tiedon peruutuksesta tai siirrosta.

  • Asiakas vastaa siitä, että peruutus tai siirto on lähetetty riittävän ajoissa.

  • Asiakas voi perua tai siirtää ajan vain puhelinnumerosta 0400 751071 joko soittamalla tai lähettämällä perumisesta/siirrosta tekstiviestin.

  • Peruutettaessa tai siirrettäessa tekstiviestillä tulee viestin sisältää varausvahvistuksessa olevan tilausnumero.

  • Muilla viestintätavoilla tehtyjä peruutuksia tai siirtoja, kuten esimerkiksi sähköpostitse tai sosiaalisen median viestien kautta, ei huomioida.

  • Palvelu voidaan asiakkaan pyynnöstä peruuttaa seuraavin ehdoin:

    • Kuluitta peruminen viimeistään 24 tuntia ennen varauksen alkua.

    • Mikäli palvelu perutaan myöhemmin kuin 24 h ennen varatun ajan alkamista eikä asiakkaalla ei ole osoittaa myöhäiselle perumiselle sairastodistusta, veloitetaan asiakkaalta 20 eur peruutuskuluina.

    • Mikäli ajanvarausta ei ole peruttu peruutusajan puitteissa eikä asiakas ei saavu paikalle, veloitetaan palvelusta aina täysi hinta.

  • Varaus voidaan asiakkaan pyynnöstä siirtää seuraavin ehdoin:

    • Kuluitta siirtäminen viimeistään 24 tuntia ennen varauksen alkua.

    • Siirto kuluitta voidaan tehdä vain kerran.

    • Mikäli palvelu siirretään myöhemmin kuin 24 h ennen varatun ajan alkamista eikä asiakkaalla ei ole osoittaa myöhäiselle siirrolle sairastodistusta, veloitetaan asiakkaalta 20 eur siirtokuluina.

Palvelun käyttö

  • Palvelu on määritelty palvelukuvauksessa

  • Mikäli asiakas saapuu myöhässä varatulle ajalle, veloitetaan palvelusta aina palvelun täysi hinta.

Palveluntuottajan oikeus peruuttaa varaus ja vahinkojen korvaukset

  • Asiakas on velvollinen korvaamaan Palveluntuottajalle vahingon, jonka hän on aiheuttanut.

  • Mahdolliset palvelusta aiheutuvat potilasvahingot korvataan lakisääteisen potilasvakuutuksen perusteella kulloinkin voimassa olevan potilasvahinkolain nojalla.

    • Palveluntuottaja ei ole velvollinen täyttämään sopimusvelvoitettaan tai vastaa siitä aiheutuvasta vahingosta, jos sopimuksen täyttämättä jääminen tai vahinko aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Palveluntuottajan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota Palveluntuottaja ei kohtuudella ole voinut ottaa huomioon sopimuksen tekohetkellä, ja joka estää hierojaa täyttämästä sopimusvelvoitettaan. Palveluntuottaja ilmoittaa Asiakkaalle sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä niin pian, kuin se on kohtuudella mahdollista.

  • Voit olla potilasvahinkoa koskevissa tapauksissa yhteydessä potilasasiavastaavaan. Potilasasiavastaavan tehtävänä on neuvoa ja tarvittaessa avustaa Asiakasta potilaslain soveltamiseen liittyvissä asioissa mm. muistutuksen ja / tai potilasvahinkoilmoituksen tekemisessä, sekä tiedottaa potilaan oikeuksista sekä toimia muutenkin potilaan oikeuksien edistämiseksi. Potilasasiavastaavan yhteystiedot: Marjaana Julin, Kymenlaakson keskussairaala, Kotkantie 41, 48210 Kotka. puh. 044 223 1434, sähköposti: marjaana.julin@socom.fi

Maksuehdot

  • Palveluntuottaja soveltaa palveluissaan luotettavia ja turvallisia maksuvälitystahoja.

  • Palveluntuottaja ei tallenna pankkiyhteys- tai maksukorttitietoja missään vaiheessa.

  • Asiakas sitoutuu noudattamaan valitsemansa maksutavan mukaisia ehtoja.

  • Mikäli maksutapahtumaa ei ole saatettu onnistuneesti loppuun tilaushetkellä, Palveluntuottaja ei käsittele tilausta.

Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka

Asiakkaalla on oikeus olla tähän sopimukseen liittyvissä erimielisyksissä yhteydessä Kilpailu- ja kuluttajaviraston yhteydessä toimivaan Kuluttajaneuvontaan. Kuluttajaneuvonnan yhteystiedot ja ohjeistusta erimielisyyksien ratkaisemiseen löytyy osoitteesta https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/.

Asiakkaalla on lisäksi oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet Kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ohjeistus valituksen tekemiseksi Kuluttajariitalautakunnalle löytyy Kuluttajariitalautakunnan verkkosivuilta osoitteesta https://www.kuluttajariita.fi/fi/index/ostajalle_1.html.

Asiakas voi myös nostaa tästä sopimuksesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Karhuntassut M&S vastaan joko yrityksen kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä Asiakkaan asuinpaikka sijaitsee. Jollei Asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään yrityksen kotipaikan käräjäoikeudessa.

Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen. Karhuntassut M&S ei siten korvaa asian selvittelystä mahdollisesti aiheutuneista asiamieskuluja.